Site Loader

Visitkortets lille format er smart og nemt for folk at gemme i deres pung. Foldere og visitkort er dog ikke det bedste miljømæssige valg, og sørg derfor at overveje alternativer eller bæredygtige løsninger, hvis du beslutter dig for at gå med folderen. Rollups og anden nødvendig marketing til messen

I en tid hvor vi bliver mere og mere digitale, diskuteres det stadig om en messedeltagelse har reel markedsværdi eller ej.
Det egentlige svar kommer meget an på din målgruppe, og hvad virksomhedens egne interesser for at deltage i en messe er.
Har du taget beslutningen om at skulle deltage i en messe, så er det vigtigt at bruge de rigtige marketingstrategier og -materialer til messen som f.ek.s Rollups, flyers, giveaways, visitkort m.m. Her i artiklen får du et tip til, hvad du skal bruge, og hvordan du bruger det. 

Rollups er effektive

Uanset om du har en stor eller en lille stand, så er Rollups et enormt effektivt værktøj. Du kan enten bruge dem til at skabe synlighed på lang afstand. Eller du kan bruge dem til at give information med, når potentielle kunder kommer tættere på din stand.
Nogle kunder foretrækker det personlige møde, mens andre foretrækker at informere sig selv mest muligt.
Her er Rollups især gode, fordi der er god mulighed for at få trykt præcis det, du ønsker i en størrelse, så det kan ses og læses.

Giveaways med et formål

Man ser sjældent en stand uden giveaways, det kan være i form af balloner til børnene, bolcher, vand osv. Men hvis du gerne vil have succes med dine giveaways, så skal de ikke kun skabe synlighed, men også skabe en relation mellem dig og din kunde. 

Er du anlægsgartner giver det måske mere mening at give en pose tulipanløg væk frem for en kuglepen. Beskæftiger du dig med sund kost, er en flaske vand måske fin.
Sørg for at vælge dine reklameartikler med omhu, hvis de skal give mest mulig effekt. 

Flyers, brochurer og foldere

Når folk kommer fra messe, har de en tendens til at have taget en hel bunke flyers, foldere osv. med hjem, som desværre ofte havner direkte i papirkurven.
Selvfølgelig er det vigtigt at have noget med, du kan give interesserede købere med hjem. I dag er der dog mange der blot informerer sig via hjemmesiden.
Det kan være en god ide at have forskellige brochurer med til forskellige behov, så kunderne kan læse mere om det, der rent faktisk interesserer dem fremfor blot at få stukket en tilfældig brochure i hånden, som alligevel ender i skraldespanden.  

Visitkort

Visitkort er uden tvivl noget af det. du bare skal have med på en messe, men det er ikke alle, der gemmer dem, så derfor kan du også overveje at få trykt dine kontaktinfo på andre ting som f.eks. dine giveaways. Folk er mere tilbøjelige til at gemme en kuglepen eller en køleskabsmagnet fremfor et visitkort.
Du skal selvfølgelig have visitkort med til dem, der gerne vil have det – men overvej det en ekstra gang inden du bare deler visitkort ud til højre og venstre.  
Er marketing ikke dit store speciale, og ved du ikke præcist, hvordan du når din målgruppe, kan det være en fordel at få professionel hjælp til at foretage en markedsanalyse.

admin